E-mail instellen (mac OS X)

Let op! Wij hebben als voorbeeld de engelse versie van Mac OS X 10.10 Yosemite gebruikt, hierdoor kan uw ervaring anders zijn.

Tip: U kunt op elke onderstaande afbeelding klikken om een duidelijker beeld te krijgen van wat er gedaan moet worden om uw mail in te stellen.

 

Wanneer u in Finder naar Programma’s gaat en dan Mail opent ziet u onderstaand scherm indien het uw eerste account is op de computer.

Kies voor Exchange en druk op Continue (of Volgende)

Screen Shot 2015-03-31 at 07.58.18

Voer nu een toepasselijke naam in voor bijvoorbeeld een persoon “Henk de Vries” of een afdeling bij een bedrijf “Administratie | Kroeg op ‘t Hoekje”

Voer ook het E-mail adres en wachtwoord in welke u van ons gehad heeft of voor u bedoeld is.

Drukt u hierna op Continue of Volgende om verder te gaan met de configuratie van uw E-mail adres.

 

Screen Shot 2015-03-31 at 07.59.39

 

Hieronder ziet u een overzicht van wat u zojuist heeft ingesteld, hier kunt u gewoon Continue of Volgende drukken.

Screen Shot 2015-03-31 at 08.00.24

Selecteer alle dingen die u wilt gebruiken (voor de meeste mensen zal dit Mail, Contacten en Agenda zijn) en druk op Done of Klaar

Screen Shot 2015-03-31 at 08.01.27

Hierna haalt het programma alle mail binnen maar afhankelijk van de hoeveelheid mail kan dit een tijdje duren maar kunt u al wel de mail gebruiken.

 

Extra E-mail accounts toevoegen:

Hiervoor gaat u links-boven in het menu naar Mail en Account toevoegen zoals in de afbeelding hieronder en volg dan de aanwijzingen op deze pagina van boven naar beneden.

Screen Shot 2015-03-31 at 08.02.16